Saturday, April 21, 2007

Japan…….

Zo we zijn weer aanbeland bij deel 3 van de avonturen in Taiwan. Deze keer echter alleen met enigszins minder vrolijke verhalen. Waar zal ik eens beginnen..

Tijdens de spring break ( een week geen colleges) waren Mark, Fedor , Guy Louis naar Tokyo gegaan. Op zich een hele "leuke" stad , typisch Aziatische stad, maar weer op een hele andere manier dan Bangkok en Taipei. We hadden een hele rondreis gepland door Japan.( Tokyo, Osaka en Kyoto). Deze reis verliep nogal anders dan we ons hadden voorgesteld.

Op de tweede avond gingen we een biertje drinken in de stad. Rond half twaalf wilden we naar ons hotel terug gaan. Echter op het moment dat ik die kroeg/club wilde verlaten stapte ik in de hallway van die kroeg een grote rookwolk binnen. Naar later bleek was dat het resultaat van een grapje van mijn vriendelijke vriend Fedor, die ons voor “de lol” wilde laten schrikken met een fire extinguisher.
Dit met resultaat dat de politie werd opgeroepen die ( Mark, Fedor en ik) meenam naar een politie bureau. Daar dacht ik binnen een kwartier wel weer weg te zijn, achteraf bleek dat wat langer te duren... Omdat Mark en ik namelijk niet hadden geprobeerd Fedor tegen te houden ( wat best lastig is als je een rookwolk binnenstapt), waren we alle drie gearresteerd. We werden daar als echte topcriminelen behandeld ( foto’s, vingerafdrukken, handboeien, etc. allemaal vrij onwerkelijk)

Daarnaast hielp het ook niet echt mee dat ze geen Engels spraken en mijn Japans ook nog niet echt "je van het is…" Veel contact gehad met de Nederlandse ambassade ( Orlanda taichikan) en Japanse advocaten ( Bengoshi). Uiteindelijk heeft Fedor voor de schade betaald en waren we weer eindelijk weer vrij.

Ondanks het feit dat het zo best luchtig klinkt en je iets meegemaakt hebt, wat niet veel andere mensen hebben meegemaakt, is het al met al niet bepaald een leuke ervaring geweest. Japan zal mijn hierna dan ook niet meer echt kunnen bekoren.

Gelukkig hebben we voordat we terug gingen naar Taiwan nog een dag Tokyo meegemaakt om nog wel enigszins wat van het land en stad te kunnen zien. Toch was ik weer blij toen ik eindelijk weer voet zette op Tawainese bodem .



De drie " topcriminelen" op de Ambassade


Vrij!



Zoek de Nederlander Deel II


Dit waren een soort aracade hallen waar honderden Japanse zakenmannen computerspellen spelen en aan het gokken zijn.....different.....





weer terug in Taiwan met " mooie verhalen"

1 comment:

Unknown said...

ga je nu kappen met de studie en gaan rappen over je 'hard time' in the 'big house'?