Tuesday, July 31, 2007

De laatste dagen

Zit nu in een internetcafe in Little India in hartje Signapore. Morgenavond vlieg ik weer terug en zit het hugoinasia.nl verhaal er weer op. Ik vind het nog (even) geen tijd voor melancholieke terugblikken en reflecties op de reis, dus hier nog even gewoon een "en toen, en toen" verslag van de reis. Na mijn verblijf op Penang een eiland van Maleisie ben ik weer terug naar Kuala Lumpur gegaan om daar mijn vliegtickets terug te krijgen ( die zaten ook in die tas in Shanghai). Hierna heb ik de bus (en de boot) naar de Perhentian islands genomen. Hier zat ik op een klein eiland waar geen electriciteit (behalve generatoren, die af en toe uitvielen) , geen stromend water of ATMs aanwezig waren. Dit eiland was echt heel erg mooi, zo uit een recalme folder gestapt. Helaas kon ik vanwege een gebrek aan liquide middelen en aanwezigheid van verkoudenheid niet duiken. Wel heb ik hier gesnorkeld, wat echt fantastisch was!. Hier heb ik verschillende grote schildpadden en een haai ( yes!), gezien. Helaas zwemmen die zo snel dat je daar niet veel van ziet( maar ik heb een haai gezien!). Na deze eilanden ben ik naar Melakka gegaan, de historische stad van Maleisie. Deze stad was echt helemaal fantastich, hier zat ik in een hostel met een tegen planten en dieren pratende eigenares. Hier heb ik in totaal vier dagen gezeten, waarvan ik twee dagen een fiets had gehuurd ( Why not a moterbike sir??, I am Dutch I like to ride a bicycle...Oh ok..) en de stad en omgeving verkend. Omdat het vrij warm is moet je echt om het half uur stoppen om te eten en drinken waardoor je veel mooie plekjes ziet en veel met andere mensen in contact komt. Nu zit ik in Signapore, Singapore is wat gebouwen, voorzieningen betreft een mooie Aziatische stad. Het heeft echter niet de charme die ik gewend was van Azie, Zelfs Chinatown is hier schoon, geurloos en voor wat ik gewend ben, duur. Vanochtend naar het museum gegaan en wat meer over de historie van de stad meegekregen en de achtergrond van de huidige muliculturele cultuur. Zoals eerder gezegd vlieg ik morgen weer terug en zal het weekend weer in Rotterdam zijn.

No comments: